رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز از ثبت سند مالکیت 200 موقوفه در سه ماه اول سال‌جاری شهر تبریز خبر داد و گفت : سنددار کردن موقوفات و اماکن مذهبی اولویت اصلی اوقاف و امورخیریه در سال 95 است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز با اعلام این خبر افزود: صیانت از موقوفات وظیفه اصلی ادارات اوقاف و امورخیریه است، از این رو با برنامه‌ریزی منسجم پیشرو در این فعالیت خطیر بوده‎ایم.
 
وی ادامه داد: اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تبریز با حرکتی جهادی سعی بر سنددار کردن تمامی رقبه‌ها تا پایان سال‌جاری دارد و تا به امروز بیش از 200 موقوفه دارای سند مالکیت شده‌اند.
 
جعفری به دریافت سند ششدانگ موقوفه  شیخ حسن درعباسی اشاره و خاطرنشان کرد: این موقوفه متشکل از 162 رقبه تجاری است که در سال 1318 و با نیت کمک به مستمندان و امورخیریه وقف شده است.
 
وی ارزش ریالی این موقوفه را بیش از 132 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این موقوفه بدون سند مالکیت بوده، با تلاش بی‌وقفه و تشکیل جلسات متعدد کارگروه‌های ثبتی استانی و شهرستانی، سرانجام سند مالکیت موقوفه درعباسی اخذ شد.
 
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز در پایان تصریح کرد: احیاء موقوفات و حقوق آنها تنها با برنامه ریزی و همت بلند تحقق پیدا خواهد کرد و امید است تا پایان سال تمامی رقبه‌ها، سندار شوند.
/2759/